Bij de Bruggenstichting is vanzelfsprekend veel kennis aanwezig over bruggen en bruggenbouw.

Allereerst bij de medewerkers, waarvan de meesten met pensioen zijn en dus beschikken over een lange en veelzijdige ervaring op het gebied van bruggenbouw, onderhoud, beheer, etc.

En verder bezitten we een uitgebreid informatiecentrum en een bibliotheek met meer dan 1800 boeken en uitgaven voornamelijk over historische bruggen(bouw) en aanverwante onderwerpen.

Bovendien hebben we een uitgebreid foto- en filmarchief en zelfs een collectie bruggen op ansichtkaarten.