Dit is de officiële website van de Nederlandse Bruggenstichting (kortweg Bruggenstichting). Op deze website informeren wij je over onze boeken (analoog en digitaal), bijeenkomsten, symposia, activiteiten en ontwikkelingen rondom inhoudelijke thema’s. De redactie van deze website doet haar uiterste best om de informatie actueel en juist te houden. Mis je informatie of kom je onjuiste of verouderde informatie tegen? Dan horen wij dit graag via ons algemene e-mailadres:  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Algemeen

Op hoofdlijnen voldoet deze website aan de Europese richtlijn voor de toegankelijkheid van websites en mobiele applicaties van de overheid, met name wat betreft de bruikbaarheid en het gestructureerd aanbieden van informatie voor gebruikers. Het kan gebeuren, dat je in bepaalde (minder gangbare) browsers, in een enkel geval, verminderde toegankelijkheid ervaart of dat de lay-out niet is, zoals bedoeld.

Maatregelen

De Bruggenstichting streeft ernaar, dat deze website volledig aan de genoemde Europese richtlijn voldoet. Er zijn echter praktische situaties, waarin dit niet het geval zou kunnen zijn.

De Bruggenstichting kan niet garanderen dat alle pdf-bestanden op de website aan de Europese richtlijn voor de toegankelijkheid van websites en mobiele applicaties van de overheid voldoen. De oorzaak hiervan is, dat de Europese richtlijn hoge eisen stelt aan pdf-bestanden en het beschikbaar maken van al deze bestanden onevenredig veel tijd en geld zou kosten.

Verzoek indienen voor toegankelijke informatie

Kun je bepaalde bestanden niet lezen? Neem dan contact op met de Bruggenstichting (zie het eerdergenoemde algemene e-mailadres).  Geef in je e-mail duidelijk aan, om welk bestand het gaat en waar je de informatie voor nodig hebt.

Onderdelen die uitgesloten zijn van deze verklaring:

• Verwijzingen naar externe digitale producties.
  • Verwijzingen naar YouTube.
  • Verwijzingen naar Twitter.
  • Verwijzingen naar LinkedIn.

Maatregelen om de toegankelijkheid te bevorderen

Wij hebben de volgende maatregelen genomen om naleving van de Europese richtlijn voor de toegankelijkheid van websites en mobiele applicaties van de overheid te bevorderen:

• We hebben bij de bouw van de website de voor de overheid geldende functioneel-technische en redactionele toegankelijkheidseisen (voorheen webrichtlijnen) laten implementeren door onze websitebouwer.
  • Interne controle vóór publicatie: de webredactie toetst vóór publicatie zo veel mogelijk alle content inclusief nieuwe pdf-bestanden op toegankelijkheid.

Probleem met de toegankelijkheid van deze website?

Als je ondanks alle maatregelen, die de Bruggenstichting heeft genomen, een toegankelijkheidsprobleem ervaart op onze website, stuur dan een e-mail naar de Bruggenstichting (zie het eerdergenoemde algemene e-mailadres). We kunnen je het beste helpen als je het volgende aangeeft:

• De webpagina, waarop je een toegankelijkheidsprobleem ervaart.
  • Een korte omschrijving van het probleem.
  • Je contactgegevens.

Je ontvangt binnen 5 werkdagen een antwoord. De Bruggenstichting onderzoekt het probleem en koppelt vervolgens aan je terug hoe we de informatie voor jou toegankelijk kunnen maken.

Tijdens vakantieperioden is er vaak een beperking in het aantal beschikbare vrijwilligers. Daardoor kan een reactie soms iets langer op zich laten wachten.

Wijzigingen aan deze verklaring

We behouden ons het recht voor om deze verklaring over de toegankelijkheid te wijzigen. Doen we dit, dan vertellen we dat natuurlijk op onze website.

Laatste update: 31 mei 2020