Tdec 02 01oen in november 1962 sneeuwvlokken de winter aankondigden, leverde Gijs Haasnoot zijn eerste werk op. In augustus 1962 had hij, als beginnend aannemer, de aanleg en het asfalteren van een weg aangenomen (langs het toenmalig seminarium Leeuwenhorst in Noordwijkerhout). Niet alleen de strenge winter van 1962 speelde Gijs Haasnoot parten, het kon in die tijd ook gebeuren dat hij grote moeite had om asfalt te betrekken. De aannemerij was toen nog een gesloten bolwerk. In april 1963 kwam er een einde aan de nu als legendarisch bekendstaande winter. Gelukkig maar, want na vier maanden gedwongen niets doen was de kas leeg en de wanhoop groot. En de redding nabij. Gijs werd namelijk belangeloos geholpen door Cor de Groot (type ruwe bolster, blanke pit), transporteur uit Voorschoten. Het was deze Cor de Groot die voor Gijs Haasnoot bij leveranciers garant stond.
In de zomer van hetzelfde jaar deed Jan Piet Haasnoot eindexamen MULO. De boeken werden opgeborgen en Jan Piet besloot, samen met zijn twee jaar oudere broer Paul, het bedrijf van vader Gijs te gaan versterken. Met schop en kruiwagen. Helaas moest Paul het gereedschap al spoedig verruilen voor de wapenen, de dienstplicht riep. Maar Jan Piet kon op zijn post blijven. Door een besluit van toenmalig minister Boogaard kregen bouwvakkers, geboren na de oorlog, vrijstelling om Nederland te helpen opbouwen. Kortom; B.V. Aannemingsbedrijf Haasnoot was een feit.
In 1975 was het bedrijf uitgegroeid tot een algemene aannemerij. Aannemingsbedrijf Haasnoot hield zich bezig met het maken van gebouwen en bruggen, het aanleggen van straten en rioleringen, het metselen van putten etc. Vanuit verschillende locaties in Oegstgeest. Eerst vanuit huis, toen onder andere vanuit een garagebox. Maar ook deze locaties werden te klein. Een eigen pand, gebouwd aan de Blokmakerstraat 8 te Katwijk bood uitkomst. Omdat de nadruk steeds meer op het bouwen van brugconstructies kwam te liggen, werd al snel verhuisd naar de Lageweg 25 in Katwijk. Haasnoot Bruggen heeft hier 25 jaar gewerkt. dec 02 02
In 2000 was het aannemersbedrijf veranderd in een fabrieksmatig opgezet bedrijf waar elke dag bruggen gemaakt werden. Waren het eerst uitsluitend hardhouten bruggen, in 1997 ging Haasnoot Bruggen ook bruggen in staal uitvoeren. En in het jaar 2000 zelfs in composiet. Kunststof composieten zijn glas- en koolstofvezels die gevat zijn in een hars. Het wordt alom toegepast in de luchtvaart, recreatieboten en transport. In de bouw en infra was het nog een vrijwel onbekend materiaal. Haasnoot Bruggen introduceerde het composiet materiaal in de bruggenbouw. Het werd een groot succes en sinds 2000 wordt composiet veelvuldig in de bruggenbouw toegepast. Mede dankzij deze ontwikkeling is Haasnoot Bruggen steeds meer overgaan tot het fabrieksmatig produceren van bruggen. In 2004 heeft Haasnoot dan ook een nieuwe fabriek laten bouwen in Rijnsburg; de eerste en, tot nog toe, enige bruggenfabriek van Nederland.
Bij Haasnoot Bruggen werken Bruggenbouwers in hart en nieren. Vandaag de dag circa 45 medewerkers, van wie zo’n 33 in de productie en 12 op kantoor als directie, ingenieurs, administratie en werkvoorbereiding. Iedere dag werken de mensen van Haasnoot Bruggen met veel plezier aan het ontwerpen, bouwen en plaatsen van bruggen in hout, staal en composiet.