Ook een bezoek aan Pinkpop gebracht? Misschien is de roze verlichting opgevallen, die toepasselijk tijdens de festivaldagen wordt aangebracht. Voor de rest van het jaar kunnen minder opvallende kleurstellingen worden toegepast, dankzij een RGB-ledverlichting. Maar bruggenliefhebbers valt de vrij forse boog van Iroko-hout op en een slank, stalen dek (orthotrope plaatvloer) dat halfhoog gelegen is en via diagonale trekstangen zijn belastingen overbrengt naar de boog. Ook het bovenwindverband is slank uitgevoerd.

sep 02 01 sep 02 02
Nadat de landhoofden gerealiseerd zijn, is in drie dagen in vier fasen de brug gemonteerd:
allereerst werd het rijdek op de landhoofden en tijdelijke ondersteuningen aangebracht, daarna werden de bogen op het landhoofden geplaatst en aan het dek bevestigd. Daarna volgde het bovenwindverband en de diagonale trekstangen, waarna de tijdelijke ondersteuningen van het rijdek konden worden verwijderd. Het aanbrengen van het hekwerk voltooide het geheel.

Landgraaf is een mooie brug rijker, aangepast aan omgeving en festiviteiten.

sep 02 03 sep 02 04

Gegevens