Het Sarphatipark in Amsterdam bestaat in 2010 precies 125 jaar. Een heugelijk feit voor dit bijzondere groen in de Pijp, een van de meest dichtbevolkte wijken van Nederland. Stadsdeel Oud-Zuid wil dit natuurlijk niet zomaar voorbij laten gaan, samen met het Wijkcentrum Ceintuur en Waternet. Het gemaal wordt dat jaar gemeentemonument en het jubileum is gevierd met allerlei activiteiten. Maar bovenal is het liefdesbruggetje weer in oude glorie hersteld. Het Liefdesbruggetje, zo genoemd omdat het een favoriete plek is voor het maken van trouwfoto’s. Je kunt hier over het park en de vijver uitkijken zonder de bebouwing te zien. Een romantische plek middenin een hectische stad. De voetbrug werd in 2009 door Haasnoot Bruggen herbouwd naar het oorspronkelijke ontwerp van rond 1880.

dec 13 01 dec 13 02