dec 04 01

Grafisch ontwerper Robin Stam keek ruim twee jaar geleden eens aandachtig naar de eurobiljetten. ‘De bruggen op de biljetten zijn bedoeld als symbool van de nauwe samenwerking en communicatie tussen de Europese landen onderling en met de rest van de wereld. Maar die bruggen bestaan niet echt, ze zijn fictief,’ zegt Stam. ‘Het leek me leuk als je die toch zou kunnen maken. Dan loop je straks over de eurobruggen die iedereen in z’n zak heeft.’

dec 04 02 dec 04 03
Robin Stam kreeg in Spijkenisse de kans om zijn idee te verwezenlijken. In de nieuwe wijk Het Land waren zeven nieuwe bruggen nodig. Ook Haasnoot Bruggen werd geïnspireerd door deze Europese gedachte. En werkt daarom graag mee aan het kunstproject ‘Spijkenisser Eurobruggen’. In samenwerking met aannemingsbedrijf Gebr. Schouls en Waco Lingen Beton heeft Haasnoot Bruggen de brug van het tweehonderd eurobiljet gebouwd. De brug is volledig in staal uitgevoerd en werd medio oktober 2012 geplaatst.

dec 04 04