De Vredeman de Vries Prijs voor Architectuur van de Provincie Fryslân is voor Friesland een belangrijke prijs. Het ene jaar gaat de prijs naar architectuur, het andere jaar naar vormgeving. De geselecteerde ontwerpen gaan als reizende tentoonstelling langs de gemeentehuizen in de Friese provincie. Ook het publiek wordt bij deze prijs betrokken Zo wordt er door de Leeuwarder Courant een publieksprijs uitgeschreven. In 2007 kreeg de verbindingsbrug in het Park Grootvijversbrug, ontworpen door tuin- en landschapsarchitect Wijbe de Vries en gebouwd door Haasnoot Bruggen, bij de lezers van de Leeuwarder Courant een derde plaats.

dec 07 01